2013 m. gegužės 1 d., trečiadienis

Automobilio dujų įranga - būti ar nebūti...

Turiu 4 metų senumo benzininį automobilį Toyotą Corolla. prieš metus baigėsi jo garantinis laikotarpis ir aš pradėjau mastyti apie dujinės įrangos įdėjimą.
Pagrindinė priežastis ir siekis - mokėti už kurą mažiau.


Nesu inžinierius ar auto-mechanikas  todėl nesigilinsiu į vienos ar kitos įrangos kartos skirtumus ar gamintojų privalumus bei trukumus. Internete prisiskaičiau daug įvairios informacijos ir nuomonių ir pastebėjau kad dažnai pateikiamuose skaičiavimuose (kuriuose visuomet dujos apsimoka vienareikšmiškai), įvertinami tik dujų kaštai ir pamirštama pridėti kitus. Taigi, padariau savo skaičiavimus per kiek gi laiko atsipirks dujų įrangos montavimas.

Štai kas gavosi...

Pradiniai skaičiai

2009m. Toyota Corolla 1,6L. Vidutinės benzino sąnaudos 7,3L/100km.
Benzino kaina - 4,70Lt (NESTE su 12ct. nuolaida)
Dujų kaina - 2,35Lt. (Saurida)
Per metus pravažiuoju apie 18.000 km.
-->

Įrangos montavimo kaina

Čia žinoma galima rinktis iš plataus spektro pasiūlymų kurių kainos irgi stipriai svyruoja priklausomai nuo įrangos gamintojo, kartos bei, spėju - kokybės.
Kadangi mano automobilis, galima sakyti "apynaujis", aš ieškojau sau geriausią, 4 kartos įrangą. Tiksliai nežinau priežasčių, bet visi servisai į mano Corolla rekomendavo dėti "sutepėją" kurio funkcija yra įmaišyti specialią alyvą į dujas, prieš paduodant jas į varyklį, taip jis būtų tausojamas. Šis prietaisas padidina kaina 200 Lt, bei pabrangina eksploatavimą dėl to kad reikia periodiškai dapilinėti tepalą. Bet kadangi jį siūlė įmontuoti absoliučiai visi servisai, nusprendžiau kad jo reikia.
Surinktų pasiūlymų kainų rėžiai buvo nuo 2000Lt (garažę, "be popierių") iki 3500Lt. Bet, sakykime kad visai padorų variantą (oficialiai, su garantija)galima įsigyti pradedant nuo 2800Lt.

Eksploatavimo kaštai

Taigi, kokie yra automobilio su dujine įranga eksploatavimo kaštai? Visų pirma tai yra dujų sąnaudos, teko girdėti įvairių nuomonių, kad padidės nuo 5% iki 20% palyginus su benzinu. Bet daugiausiai buvo minima 10% padidėjimas. Taigi, dujų sąnaudos bus 8,03ltr., šiandieninėmis kainomis tai yra 18,87lt./100km.
Kadangi visa šiuolaikinė dujų įranga sureguliuota taip kad automobilis užsikurtų nuo benzino bei iki pasieks darbinę temperatūra važiuotų benzinu, neišvengsime ir šių sąnaudų, apie 0,4ltr./100km. arba 1,88lt./100km.
Papildomas dujų įrangos aptarnavimas pridėtų dar 1lt./100km. Aptarnavimą reikia daryti kas 20000km., o jo kaina 200lt.
Sutepimo skystį reiketų pildyti kiekviena kartą sunaudojus 500 litrų dujų. Tai pabrangina 100km, dar 0,80Lt. 
Techninė apžiura pabrangsta 35 litais, tai dadedas dar 0,09Lt.

Rezultatas

100km pravažiuoti standartinės komplektacijos automobilių kainuoja 34,31Lt.
su dujinę įranga - 22,64Lt. (šią sumą aš vertinčiau "kaip minimum tiek")
Skirtumas yra 11,67. O tai reiškia kad investuoti 2800Lt. atsipirks pravažiavus 24000 km.

Išvados

Nors rezultatas ir atrodo gundančiai, norėjosi atsipirkimas būtų trumpesnis nei 1 metai. Be to, tiksliai nežianau kiek aš dar laikysiu šį automobilį, metus, du, trys... bet tikrai neilgiau. O dujų įranga neprideda tiek daug prie parduodamo automobilio kainos. manau iškarto įdėjus ji praranda 30% vertės, po pusės metų ar po metų - 50%.
Taigi, nieko kolkas ir nedarau, toliau važinėju benzinu :)

-->

6 komentarai:

  1. Pabandyk isidet ir tada patvirtinsi arba paneigsi savo teorinius sapaliojimus. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Gal ir įsidėčiau, jeigu tai kainuotu 280Lt, o ne 2800Lt. Prieš išleidžiant tokią sumą, manau kiekvienas protingas žmogus pradžioje teoriškai "pasapalioja", kaip jūs išsireiškėt, kad įvertinti tokio veiksmo prasmingumą.

      Panaikinti
  2. Tai mano "lengvoji" skaičiavimo versija:
    Mano Forester pirktas 2012.06.15. Iki šios dienos pravažiuota 14000 km (per menesi apie 5000 km).
    Vidutinės duju sanaudos - 12 ltr 100 km. Benzo per 3 menesius - apie 20 ltr
    Skaičiuojame kiek pinigu važiuojant su dujomis. 14000/100*12*2.4+20*5=4130 Lt. Pridedu papildomos išlaidos dėl duju - filtrai , aptarnavimas, lašalinė, truputi remonto, amortizacija įrangos, kaupiamasis remontas (pvz vožtuvu reguliavimas) - maždaug šiam periodui 700 lt. tai viso 4830 Lt ant 14000 km.
    Dabar su benzinu. 14000/100*10(tiek butu vid. su benzu ne duju naudai)*5.0=7000 Lt. Čia papildomi negali buti, skaitom kad su benzinu - standartas.
    Tai pesimistiniu skaičiavimu man gaunasi 2170 lt sutaupyta. Ant 10000 km gaunasi 1500 lt. Reiškia investiciaj 3000 lt atsipirks po 20000 km , arba mano stiliumi po 1-1,5 menesio. Reikia pripažinti kad dujos geras dalykas, bet ne 2.0 EU kuriam vožtuvu reguliavimai 2000-3000 Lt

    AtsakytiPanaikinti
  3. Tinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Aš ir planuoju susidėti dujų įrangą ir kol kas daugiau pliusų, nei minusų.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Dėti dujų įranga ar ne lemia tiek automobilio būklė, variklio galingumas, tiek ir pačios įrangos kokybė. Nes patikra gana kruopšti, o jei kas blogai tai problemų būna irgi nemažai.

    AtsakytiPanaikinti