2016 m. vasario 20 d., šeštadienis

Savaitgalio kelionė į Prahą.

Pasiruošimas

Per Valentino nusprendėm iškeliauti į romantiška kelionę be vaikų. Vietą rinkome neilgai, nusprendėm kad Praha yra geras pasirinkimas.
Skrydžius rinkomės tarp AirBaltic per Rygą ir LOT per Varšuvą. Nugalėjo antrasis variantas nes buvo ir pigesnis ir laiko prasme patogesnis: išskridimas iš Vilniaus šeštadieni anksti ryte 6:35, persėdimas Varšuvoje tik 30 min ir 8:30 vietiniu laiku mes jau Prahoje. Skrydis atgal irgi patogus, vakarinis, pirmadieni išskridimas 20:15, persėdimas 1 val, Vilniuje 00:40. Taigi gaunasi pilnos 3 dienos ir tik dvi nakvynės. Sutinku kad Vilniuje nusileidimas vėlokas, bet sekanti diena, antradienis buvo vasario 16 - laisva diena :-) Kaina - 380 EUR.
Viešbutis - reikalas labai asmeninis. Norėjome gyventi centre kad nereikėtų važinėti su viešuoju transportu, kaina žinoma irgi buvo svarbi, bet kadangi tai turėjo būti romantiška kelionė, pasirinkimas krito ant RADISSON BLU Alcron. Kaina - 270 EUR už 2 naktis.
Kainos gal ir aukštokos, bet reikia atsižvelgti kad viska įsigijome likus penkioms dienoms iki kelionės.
Pradėjus domėtis Praha, dar sužinojome kad ten praktiškai visos pagrindinės įžymybės yra centre, pasiekiamos pėsčiomis, o Vasaris yra pigiausias mėnuo kelionei.

Kelionė iš oro uosto į viešbutį

Išnagrinėjus visu variantus, nusprendžiau kad kainos/kokybės požiūriu iki viešbučio geriausiai yra keliauti viešuoju transportu.
Yra specialus tiesioginis AirportExpress autobusas kuris veža tiesiai į centrinę Prahos stotį. Kaina yra 60 CZK (2,30 EUR) žmogui.
Viešuoju transportu būtų pigiau. Tiesioginio maršruto į centrą viešuoju transportu nėra, reikia pradžioje važiuoti autobusu (mūsų atveju tai buvo Nr. 119) iki sustojimo Nadrazi Veleslavin, ten persėsti į metro A liniją ir važiuoti iki reikiamo sustojimo centre (mums tai buvo sustojimas Mustek A). Visa kelionė trūko apie 40 min. Kaina žmogui - 32 CZK (1,23 EUR) perkant bilietą automate arba 40 CZK (1,54EUR) perkant pas vairuotoją. Toks bilietas galioja 90 min nuo jo išmušimo ir gali būti naudojamas visų tipų viešajame transporte, Prahoje tai būtų autobusai, metro ir tramvajai.
Nepatogumas su bilietų automatais tas kad bilietus jose galima įsigyti atsiskaitant tik grynais ir tik monetomis. Nors sako kad kažkur stovi automatai kurie priima ir banknotus bei korteles, tačiau mes tokių nematėm.
Taigi oro uoste iškeitėm grynus, bet automate įsigyti nieko nepavyko nes negavome monetų (pinigų keitimo metu apie tai nežinojome), taigi teko bilietus įsigyti pas vairuotoją.
Pati kelionė praėjo sklandžiai, Prahos viešasis transportas yra labai paprastai suprantamas ir panašu kad funkcionuoja tikrai gerai.

Valiutos keitimas

Kreditines korteles Prahoje priima ne visur, netgi viename muziejuje paprašė sumokėti tik grynais. Tuo pačiu, Praha yra viena iš tų vietų kur už valiutos keitimą ima komisinį mokestį, didelį mokestį, siekianti nuo 13% iki 28%. Todėl pamatę iškaboje gerą kursą, paieškokite šalia prierašą (smulkiomis raidėmis žinoma) kur būtų parašyta koks yra komisinis mokestis.
Pavyzdžiui, mūsų kelionės metu, oficialus CZK (Čekijos krona) kursas buvo 27 kronos už vieną eurą. Swedbank galima buvo juos įsigyti po 26 CZK už eurą, aš Lietuvoje nepirkau nes laiko kažkaip nebuvo ir galvojau kad tikrai galima bus isigyti vietoje už normalų kursą. Tačiau, Prahos oro uoste pamatęs gerą kursą - 26,5 CZK/EUR, puoliau keisti 100 EUR už kuriuos gavau tik 2222 CZK, taigi kursas buvo 22,22CZK/EUR, likusią sumą - 428CZK arba 17% - suvalgė komisinis mokestis :) Prahos centre komisinis mokestis dar didesnis.
Grynus galima išsiimti ir iš vietinių bankomatų, bet čia irgi reikia būti atsargiems nes yra daugybė ne bankų, o valiutos keitiklų bankomatų kurie irgi nuskaito didelį komisinį mokestį. Normalaus Čekijos banko bankomate turėtų galioti standartiniai jūsų kortelės įkainiai ir konvertavimas turėtų vykti normaliu kursu. Rašau "turėtų" nes pats nebandžiau keisti, todėl tiksliai nežinau.

Miestas

Pagrindiniai lankymo objektai Prahoje yra: Prahos pilis (Pražský hrad), Karolio tiltas (Karlův most), Astronominis laikrodis (Pražský orloj) centrinėje Prahos aikštėje ir Žydų kvartalas (Josifov). Visos šios įžymybės išsidėsčiusios netoli viena nuo kitos ir todėl geriausiai jas apeiti pėsčiomis pakeliui aplankant ir mažiau įžymias, bet vistiek įdomias vietas. Dviejų dienų tam visiškai pakanka.
Įėjimas į Prahos pilies teritoriją yra nemokamas, tačiau įėjimas į daugumą jos objektų yra mokamas. Yra keli bilietų variantai daugiau informacijos apie tai oficialiame muziejaus puslapyje. Mes pasirinkome bilietus A, bet manau kad bilietas B butu geresnis pasirinkimas nes A bilieto papildomose vietose nepamatėm nieko labai įdomaus (ypač nuvylė Parako bokštas kuriame buvo tiesiog karo muziejus).
Bilietai į Žydų kvartalą irgi parduodami komplektais, tai yra vienas bilietas suteikia teisę aplankyti kelis objektus, o į kai kuriuos objektus negalima įsigyti atskiro bilieto, tik grupinį, tačiau yra objektų kur galimas ir atskiras bilietas ir grupinis. Mes šiek tiek apsigavome nes nusipirkome atskirą bilietą į Ispanijos Sinagogą (turbūt gražiausia pasaulyje sinagoga), o po to norėjome aplankyti dar kelias vietas kur galiojo tik grupiniai bilietai į kuriuos buvo įskaičiuotas ir apsilankymas Ispanijos Sinagogoje. Daugiau informacijos apie bilietus rasite šiame puslapyje apie Žydų kvartalą.
Dar viena atrakcija - valties turas Vltavos upe. Atsiveria gražus miesto vaizdas, o ir aplankomos vietos yra įdomios. Mes plaukėm mažu laiveliu kuris išplaukia iš po Karolio tilto, turas vadinasi Prahos Venecija, užtrukome vieną valandą, buvo tikrai įdomu.

Kaštai (du žmonės)

• Skrydis - 380 EUR
  • Viešbutis - 270 EUR
  • Bilietai iš ir į oro uostą - 6 EUR (144 CZK)
Už keliavimą - 656 Eur

• Prahos pilis - 27 EUR (700CZK)
  • Karolio tilto muziejus - 22 EUR (580 CZK)
  • Turas valtimi - 22 EUR (280 CZK)
Už ekskursijas - 71 EUR

• Pietus šeštadieni - 35 EUR (900 CZK)
  • Pusryčiai sekmadieni (McDonalds) - 11 EUR (290 CZK)
  • Pietus sekmadieni - 35 EUR (900 CZK)
  • Vakarienė sekmadieni (restoranas La Rotonde) - 68 EUR (1780 CZK)
  • Pusryčiai pirmadieni (Starbucks) - 15 EUR (400 CZK)
  • Pietus pirmadieni - 21 EUR (562 CZK)
  • Vakarienė pirmadieni (oro uoste) - 35 EUR (900 CZK)
Už maistą - 220 EUR

Kitos išlaidos - 80 EUR

VISO: 1027 EUR

1. Regis buvo puiki kelione. Praha man yra toj pacioj kategorijoj kaip Kroatija- ten gali vaziuot ne viena karta ir vis rasi ka pamatyti:)

2. Praha - vienareikšmiškai vienas gražiausių Europos miestų, džiugu, jog viešnagė patiko. Aišku, galbūt tai ne mano reikalas, bet už bilietus tikrai permokėjot. Nežinau kaip planavotės kelionę (galbūt bilietus pirkote prieš pat išvykimą), skyrdžiai iš Avia.lt perkant iš ankto man daug pigiau kainavo. :)

3. Skrydis už 190 € asmeniui - tikrai kaina, aš pigių skrydžių visada ieškau Skrendam24.lt
    , tikrai gerus variantus randa.

4. ruošiuosi skristi į Prahą ir nieko nežinojau, ką reikėtų aplankyti ar paragauti, pakol neperskaičiau šio straipsnio. Ačiū :)